21 May 2011

RON 95 vs BEG PLASTIK






"kepale otak2 kempas la cik"..... dah xde duit sangat ke kerajaan??kate aku dlm ati la..bukan depan cik puan yang jage kaunter tuh...gile ape,nak mampus..
tapi memang aku geram la,ade ke beg plastik kne byr 20 sen??itu hari RON pun naik 20sen jugak,takde duit sangat dah kot negare aku nie hatdooii!!

baru td aku pergi shopping la kat teluk intan,almaklumlah,dah lame beno tak bershopping nie,saje la aku try masuk pasaraya yang macam nak bankrup aku tngok tak lain tak bukan BILLION.di pendekkan story,lepas je abis aku beli brg,aku byr kat kauter..aku jd pelik,awat akak nie tak bagi aku beg plastik nie??macammane rghopenye aku nak ngangkat brg nie yong oii??

akak tu dengan tenang je jwb.."hari nie memang takde beg plakstik bang,kalu hari lain ade la.."aik..aku jadi pelik,ngape kak?tanye aku..akak tu pon menyambung dialognye lagi.."tak tau la,memang dari kerajaan..kalau nak jugak bayar 20SEN.."

ceh.."kepale otak2 kempas la cik"..... dah xde duit sangat ke kerajaan??kate aku dlm ati la..bukan depan cik puan yang jage kaunter tuh...gile ape,nak mampus..
tapi memang aku geram la,ade ke beg plastik kne byr 20 sen??itu hari RON pun naik 20sen jugak,takde duit sangat dah kot negare aku nie hatdooii!!

katenye nak pelihare alam sekitar...ape kaitannye??nyusahkan orang lg ade la,tmbah2 orang macam aku yang jarang bershopping nie,takde koje kate orang perak...ishhh,tak tau nak kabokan..pelihare anak bini tu dulu,baru la nak pelihare alam sekitar..haha..geram beno nie

aku pon dengan tenang mengeluarkan 20SEN dari poshbeg aku dan dengan bangge aku berikan kepade akak tersebut..

ok lah kak,len kali saye bwk beg plastik sendiri ok..sekian.

pesanan:kalau nak shopping ari sabtu bawak la beg plastik banyak2,dikhuatiri akan naik lagi hargenye..

No comments: